OBECNÉ PODMÍNKY
- OBECNÉ PODMÍNKY DEFINICE
SPRÁVCE STRÁNKY je společnost Terec, s.r.o., Trojiční náměstí 501/1, 02951 LOKCA, která je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu v Žilině, Oddíl : Sro , Vložka číslo : 18223L, IČ: 32622 : SK2022274166 těl. +421 951 417115, e-mail: info@potrebne.sk (dále jen prodávající)
1.1 Prodávající je právnická osoba, která je registrována jako plátce DPH.
1.2 Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která jakýmkoli způsobem kontaktuje prodávajícího s úmyslem koupě zboží a služeb, který prodávající nabízí.
1.3 Používáním web-stránek internetového obchodu prodávajícího a potvrzením objednávky dává kupující souhlas s těmito Obchodními podmínkami .
1.4 Tyto Obchodní podmínky jsou platné až do vydání nových Obchodních podmínek.
- OBJEDNÁVÁNÍ
2.1 Zboží může kupující objednávat následovně:
a) prostřednictvím nákupního košíku na web-pod stránce prodávajícího nebo z hlavní stránky nazvané obchod. Odesláním objednávky kupující uzavírá kupně prodejní smlouvu, zároveň se zavazuje bez zbytečných průtahů převzít objednané zboží a v případě dodání na dobírku zaplatit za zboží dohodnutou cenu přepravci.
2.3 Odeslanou objednávku prodávající potvrdí do 48 hodin emailem a zároveň sdělí kupujícímu dostupnost zboží. Všechny potvrzené objednávky jsou závazné!
2.4 Prodávající se zavazuje dodat správný druh a množství zboží v dohodnuté ceně dle objednávky.
2.5 Zrušení objednávky je ze strany kupujícího možné do 24 hodin od objednání zboží bez udání důvodu a to pouze tehdy pokud objednané zboží již není v procesu odeslání a zpracováno přepravní společností. Kupující může objednávku zrušit v Zákaznické sekci na web-stránce prodávajícího, telefonicky nebo e-mailem. Po ověření splnění podmínek zrušení objednávky potvrdí prodávající kupujícímu storno objednávky e-mailem nebo telefonicky.
2.6 Prodávající má právo zrušit objednávku v případě, kdy není možné zajistit objednané zboží. V takovém případě kupujícímu ihned vrátí uhrazenou částku v plné výši, nebo mu nabídne náhradní zboží nebo jiné řešení, pokud s tím kupující souhlasí. Prodávající má právo zrušit objednávku také v případě, že se nemůže zkontaktovat s kupujícím (chybně uvedené nebo neuvedené kontaktní údaje, nedostupnost, …).
- CENY
3.1 Prodávající není plátcem DPH. V případě, že jste plátcem DPH a máte zájem o námi nabízené produkty napište do objednávky poznámku – Faktura, plátce DPH -. Přepošleme Vaši objednávku partnerovi a zároveň obdržíte s objednávkou i fakturu pro plátce DPH.
3.2 Každý kupující, který kupuje jako poplatník plátce DPH, musí řádně uvést platné DIČ.
3.3 Všechny ceny za produkty a služby uvedené na stránce www.potrebne.cz, jsou cenami včetně DPH.
3.4 K základní ceně objednávky je připočtena cena za dopravu zboží podle toho, jaký způsob doručení si kupující vybere. Cena je odvozena od celkové hmotnosti objednaného zboží konkrétního prodejce a aktuální sazba je viditelná přímo v objednávce (u každého prodejce zvlášť a každého způsobu dopravy).
- PLATBY
4.1 Platbu za zboží a služby může kupující uskutečnit následovně:
a) převodním příkazem ze svého účtu,
b) přímým vkladem v hotovosti na účet prodávajícího,
c) dobírkou – platba v hotovosti nebo kartou přepravní společnosti
d) platebním systémem Stripe, GP Webpay, GPay
4.2 Platba je možná pouze v CZK.
4.3 Daňový doklad (fakturu) posílá prodávající kupujícímu spolu se zbožím nebo elektronicky na email kupujícího.
- DODACÍ PODMÍNKY
5.1 Dodací lhůta na zboží v nabídce prodávajícího je ve většině případů do 3 pracovních dnů od potvrzení objednávky, maximální doba dodání je 14 dní nebo po dohodě s kupujícím se může prodloužit. O dodací lhůtě a termínu dodání bude prodávající kupujícího informovat při potvrzení objednávky telefonicky. Nevyhovuje-li kupujícímu oznámená prodloužená dodací lhůta, má možnost stornovat objednávku v souladu s bodem 2.5 těchto Obchodních podmínek.
5.3 Zboží bude vyexpedováno okamžitě po potvrzení objednávky a po splnění všech podmínek pro vyskladnění.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ A CENA DORUČENÍ
6.1 Prodávající zajišťuje dopravu zboží způsobem, který si kupující vybere z nabízených možností v objednávce:
a) Kurýrní službou(GLS, DPD, SPS).
b) Cena přepravy:
Cena je závislá na hmotnosti objednávky. DPD průměrně od 119 Kč do hmotnosti 18 kg. Za každých dalších 9 kilogramů je poplatek 59 Kč.
DOPRAVA ZDARMA: Zákazník získává přepravu zdarma pokud hodnota košíku překročí částku 1500 Kč a hmotnost produktů v košíku nepřesáhne hodnotu 18 kg. Za každých dalších 9 kilogramů je poplatek 59 Kč.
Důrazně upozorňujeme na kontrolu obsahu zásilky na poškození ještě v přítomnosti kurýra! V opačném případě pozdější zjištění poškození zboží nelze u přepravce reklamovat!
c) Osobní převzetí – Trojiční náměstí 501, 02951 LOKCA
d) Lokální doručování – rozvoz v rámci lokalit. Seznam poboček se stále rozšiřuje a je třeba si ji ověřit přímo v procesu objednávání a výběru přepravy.
6.2 Místo převzetí reklamací a vrácení zboží je stanoveno na adrese centrály skladu Trojičné náměstí 501, 02951 LOKCA, pro zákazníky ze Slovenska a GLS parcel shop, Jablunkov 666, 73991 JABLUNKOV, pro zákazníky z Česka. Informace na tel. číslo: 00421 951 417115.
6.3 Zboží je přiměřeně zabaleno a zajištěno. Kupující je povinen při přebírání zboží zkontrolovat obsah a neporušenost zásilky.
6.4 Spolu se zbožím dodá prodávající kupujícímu fakturu (daňový doklad), dodací list případně jiný doklad obsahující údaje o objednaných produktech. Prodávající také dodá spolu se zbožím návod k obsluze a záruční list vyžaduje-li to povaha zboží.
6.5 Za zboží odpovídá prodávající až po jeho převzetí kupujícím. Zboží se považuje za převzaté kupujícím od doby, kdy toto potvrdí převzetí zboží.
6.6 Prodávající nenese odpovědnost za opožděné dodání objednaného zboží kupujícímu zaviněné přepravcem. Za poškození zásilky zaviněné přepravcem odpovídá v plném rozsahu přepravce. Takové případy řeší prodávající dodáním nového zboží kupujícímu po zaplacení všech škod přepravcem.
6.7 V případě většího zájmu se může stát, že máme nedostatek zboží a tak Vámi objednané zboží Vám můžeme dodat v několika balících, přičemž poštovné a balné platíte jako za jeden balíček.
- ODSTOUPENÍ OD VYBAVENÉ OBJEDNÁVKY
7.1 Kupující je v souladu se zákonem oprávněn bez udání důvodu odstoupit od vyřízené objednávky (dle zákona „od kupní smlouvy“, pokud již kupující převzal zboží) do 14 dnů ode dne převzetí zboží. (Spotřebitel je osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské činnosti) Tento vztah se řídí obchodním zákoníkem. Lhůta 14 dnů se nepoužije ani v případech:
– letenky a lístky na vlak,
– na vstupenky na koncerty,
– hotelové rezervace,
– rezervace aut k pronájmu,
– zboží vyrobené na objednávku nebo jasně personalizované zboží (například oblek na míru),
– zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačový software, jako jsou například DVD, v uzavřeném obalu, které byly po převzetí rozbaleny,
– online digitální obsah, pokud jste již začali s jeho stahováním nebo strieminkem,
– zboží zakoupené od soukromé osoby a ne od společnosti,
– zabalené zboží, které nelze vrátit otevřené z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů,
– urgentní opravy a smlouvy o údržbě (pokud například zavoláte instalatéra, aby opravil kapající sprchu, nemůžete zrušit práce poté, co jste se dohodli na ceně služby),
– koupi jídla a nápojů (v případě pravidelných dodávek, například z mlékárny),
– zboží podléhající zkáze,
– služby jako jsou rezervace dovolenkového ubytování, stravovací služby nebo služby volného času v konkrétních datech nebo obdobích.
Formulář ke stažení. Klepněte > ZDE:
7.2 Zboží na vrácení musí být:,
a) nepoškozené bez známek používání
b) kompletní (včetně příslušenství, dokumentace, …),
c) včetně přiloženého dokladu o koupi .
7.3 Pokud se kupující rozhodne vrátit zboží dle bodu 7.1 těchto Obchodních podmínek, je povinen:
a) kontaktovat prodávajícího se žádostí o odstoupení od vyřízené objednávky, uvést číslo objednávky (variabilní symbol), datum koupě a -mail účtu, který je zároveň identifikátor své peněženky pro vrácení peněz (prostředky nelze vrátit na bankovní účet – vrácení schvaluje správce)
b) zaslat zboží zpět na adresu prodávajícího – zboží se doporučuje poslat doporučeně, pojištěné a použít vhodné balení, aby během přepravy nedošlo k popsání, polepení, ani jinému znehodnocení původních obalů a samotného zboží (prodávající neručí za případnou ztrátu nebo poškození zboží během přepravy),
c) uhradit výdaje související s vrácením zboží musí kupující(poštovné, pojištění , …).
7.4 Po splnění podmínek dle bodů 7.1 až 7.3 těchto Obchodních podmínek a po obdržení vráceného zboží je prodávající povinen:
a) převzít zboží zpět,
b) vrátit kupujícímu v lhůtě nejpozději 14 dnů ode dne odstoupení od vyřízené objednávky celou cenu zaplacenou za zboží, kromě poplatku za dopravu.
c) prodávající má právo odečíst od vyplácené částky alikvotní část přepravních nákladů souvisejících s vráceným zbožím.
7.5 V případě nesplnění některé z podmínek dle bodů 7.1 až 7.3 těchto Obchodních podmínek nebude prodávající akceptovat odstoupení od vyřízené objednávky a zboží bude vráceno na náklady kupujícího zpět.
7.6 Kupující ztrácí nárok na případné přiznané nebo již připsané bonusy za nákup do jeho peněženky NeedCoin a to v plné výši za konkrétní objednávku.
- ZÁRUKY A REKLAMACE
8.1 Vyřizování reklamací se řídí záručními podmínkami konkrétního zboží, Obchodním zákoníkem a příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a zvláštními předpisy.
8.2 Záruční doba na nabízené zboží v internetovém obchodě prodávajícího je pro fyzickou osobu nepodnikatele (nemá IČO) ve smyslu ustanovení § 620 občanského zákoníku minimálně 24 měsíců. K uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamaci) vždy postačuje doklad o zakoupení (přiložená faktura). Předložení dokladu o zakoupení pro účely reklamace postačuje iv případě, že byl vydán záruční list, ale zákazník jej ztratil.
8.3 Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích částí) způsobené používáním.
8.4 Reklamované zboží je kupující povinen doručit k reklamaci čistý, mechanicky nepoškozený, s kopií faktury, dodacího listu. Kupující je povinen spolu se zbožím zaslat i popis vady. V případě potravin, které se rychle kazí, musí zákazník uplatnit reklamaci nejpozději v den následující po koupi.
8.5 Důrazně upozorňujeme na kontrolu obsahu zásilky na poškození ještě v přítomnosti kurýra! V opačném případě pozdější zjištění poškození zboží není možné u přepravce reklamovat! Pozdější zjištění, že obsah nebo jeho část je poškozena již nebude možné uznat!
8.5 POSTUP REKLAMACE:
8.5.1. Co nejdříve nás informovat emailem nebo telefonicky o chybě výrobku.
8.5.2. Poslat produkt zpět na adresu centrálního skladu prodávajícího uvedenou v bodě 6.2
8.5.3 REKLAMACE POŠKOZENÉ ZÁSILKY:
8.5.4 Otevřít zásilku v přítomnosti kurýra
8.5.4 Sepsat zápis o případném poškození a pořídit fotky poškozených produktů
8.5.4 Nahlásit na info@potrebne.cz. V příloze odeslat fotky a zápis o škodě
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
9.1 Veškeré osobní údaje poskytnuté zákazníkem v rámci objednávky zboží či zákaznické registrace prostřednictvím internetové stránky jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem č.j. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů (dále jako „ZOOÚ“). K poskytování osobních údajů dochází při odeslání objednávky nebo registraci zákaznického účtu, a to v rozsahu údajů uváděných ve formuláři objednávky či v registračním formuláři.
9.2 Odesláním objednávky, resp. uzavřením kupní smlouvy, dává zákazník v souladu se zák. čj. 122/2013 Sb. souhlas prodávajícímu se zpracováním, shromažďováním a uchováváním jeho osobních údajů pro účely uzavření kupní smlouvy, vyřízení objednávek a související komunikace se zákazníkem, ale i po úspěšném vyřízení objednávky pro účely plnění ze smlouvy a vedení příslušné evidence (např. při vyřizování reklamací, vedení účetnictví a pod.), a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Osobní údaje jsou zpracovány v rozsahu: jméno, příjmení, adresa, telefon, e-mail. Zákazník má právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Prodávající neposkytuje, nezveřejňuje a nezpřístupňuje osobní údaje zákazníků žádné další osobě, s výjimkou společností zajišťujících přepravu zboží, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu potřebném pro účely doručení zboží.
9.3 Provedením registrace zákaznického účtu přes internetový obchod www .potřebne.cz, zákazník souhlasí s tím, aby v souladu se zákonem č.j. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů prodávající, případně třetí osoba, jako touto společností určený zprostředkovatel ve smyslu citovaného zákona, zpracovávala, shromažďovala a uchovávala osobní údaje zákazníka poskytnuté zákazníkem při jeho registraci. Zákazník také uskutečněním zákaznické registrace a/nebo zatržením souhlasu se zasíláním novinek jakoukoli formou při odesílání objednávky, uděluje prodávajícímu souhlas se zpracováním a využíváním těchto jeho osobních údajů pro účely propagační i marketingové as předáním těchto údajů obchodním partnerům prodávajícího pro účely propagace a marketingu, a současně vyslovuje souhlas s tím, aby prodávající a případně třetí osoby, se kterými tato společnost uzavřela příslušná smluvní ujednání, posílali zákazníkovi obchodní sdělení v elektronické podobě, ve smyslu zák. č. 147/2001 Sb. o reklamě a zák. čj. 610/2003 Sb. o elektronické komunikaci. Osobní údaje jsou zpracovávány v rozsahu: jméno, příjmení, datum narození, adresa, telefon, e-mail, pohlaví.
Zákazník má právo na přístup ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu, včetně dalších zákonných práv k těmto údajům .
9.4 Prodávající neposkytuje, nezveřejňuje a nezpřístupňuje osobní údaje zákazníků žádné další osobě, s výjimkou: společností zajišťujících přepravu zboží, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu potřebném pro účely doručení zboží (zejména GLS, Packeta a Česká Pošta).< br />Souhlas se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních informací je udělen na dobu neurčitou a lze jej kdykoli zdarma odvolat výslovným a určitým projevem v písemné formě adresované prodávajícímu, a to poštou, telefonicky nebo elektronicky na e-mail. Odvoláním souhlasu se zpracováním osobních údajů dojde zároveň ke zrušení zákaznické registrace. Zákazník má dle zák. čj. 122/2013 Sb. v souvislosti se zpracováním osobních údajů zejména následující práva:
Zákazník má právo na základě písemné žádosti od správce vyžadovat:
a) potvrzení, zda jsou nebo nejsou osobní údaje o něm zpracovávány,
b) v obecně srozumitelné formě informace o zpracování osobních údajů v informačním systému v rozsahu podle § 15 ods. 1 písm. a) až e) druhý až šestý bod; při vydání rozhodnutí podle odstavce 5 je dotyčná osoba oprávněna seznámit se s postupem zpracování a vyhodnocování operací,
c) v obecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, ze kterého získal jeho osobní údaje ke zpracování,
d) v obecně srozumitelné formě seznam jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
e) opravu nebo likvidaci svých nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
f) likvidaci jeho osobních údajů, jejichž účel zpracování skončil; jsou-li předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může požádat o jejich vrácení,
g) likvidaci jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, pokud došlo k porušení zákona,
h) blokování jeho osobních údajů z důvodu odvolání souhlasu před uplynutím doby jeho platnosti, pokud provozovatel zpracovává osobní údaje na základě souhlasu dotyčné osoby.
Zákazník má právo u správce na základě písemné žádosti namítat vůči:
a) zpracování jeho osobních údajů, o nichž předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jeho souhlasu, a žádat jejich likvidaci,
b) využívání osobních údajů uvedených v § 10 odst. 1 písm. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu v poštovním styku, nebo
c) poskytování osobních údajů uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) pro účely přímého marketingu.
10. Závěrečné informace
10.1 Dozor nad poskytováním služeb provádí Slovenská obchodní inspekce, poštovní složku 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava.
10.2 Tyto všeobecné obchodní podmínky a všechny kupní smlouvy uzavřené na jejich základě se řídí právními předpisy platnými v České republice.
V Lokci, dne 05.01.2023